Lovisa Walin!

Hawaii day 2

DAG TVÅ! Eller ett beroende på hur man röknar, första var ju bara en resedag! Gick upp tidigt nån gång, åt frukost på hotellet som hade ASGOD frukost varje dag. Olika varje dag också, äggröra, omelett, pannkakor, vofflor, french toast, egg sandwich osv. Sen massa flingor, yoghurt, havregrynsgröt ( som var nästan de enda jag åt haha, provade lite av de andra men höll mig stadigt till min älskade gröt), fäääärsk frukt, ananas, melon, vindruvor. MUMS. Och såklart bröd, bagels, muffins, donuts och wienerbröd. Och kaffet där var så gott, det heter Kona och jag älskade det. Noog om frukosten, här kommer en bild som Jessica tog. Kommer lägga upp några av hennes bilder såå photocred till henne. Anta bara att de finaste är hennes :)

Sen gjorde vi oss klara för att gå till stranden och vår första aktivivet som vaaar surfing och katamaranbåt!! Som jag sa var vi grupper, 4 stycken jag var röd. Vår grupp börjar med surfing kl 9, fri tid till 1 för katamaran och sen fri tid till 4. Surfing var svinkul!! Först fick vi en liten lektion hur man ska paddla, ställa sig upp och hålla balansen osv. Sen paddlade vi ut med instruktörer. Det var svårt men lättare än vad jag trodde. Fast våra vågor var inte precis gigantiska. Det var allafall skitkul men jobbigt för händerna att paddla så mycket. Det var fotografer där som fotade alla och som man sen kunde köpa bilderna av. Jag surfade en gång till några dagar senare för det gick att köpa extra aktiviter som extra dag av surfing, paddle board eller kajak och jag och mina vänner älskade surfing så mycket så vi körde igen!

Sen hade vi som sagt fri tid på stranden och lunch. Köpte en fantastisk coconut smoothie.

Sen katamaran tur!!! Helt underbart, vattnet var så turkostblått att det såg fejk ut. Sen fick vi hoppa och bada från båten, myckket kul!!

Sen efter några timmar på stranden promenerade vi tillbaka till hotellet, ca 20 min gång för att göra oss iordning för middag. Stannade för shave ice som är typ som slush fast mer i glass form asså inte en dricka. Serverades med frukt och var supergott! Vi gick med två killar, en från Sverige Konrad och en från Tyskland kommer dock inte ihåg namnet. Men visst ser han svensk ut? Han till höger, jag tycker han ser jätteskandinavisk ut.

Middagen åt vi på enn pizzaställe. tog inte så många bilder där alls faktiskt. Men det var gott och trevligt. Efteråt hade vi fritid och då gick vi bara runt, tittade i affärer och såg massa gatumusikanter osv. Det var bara så härligt stämning ute, fortfarande varmt och massa folk ute.

Den dagen var så kul! Kom närmare de nya jag lärt känna och nu blev vi kompisar på riktigt. Skrattade mycket och lärde känna varann bättre. Det här inlägget tog ca 45 minuter att göra, ladda över bilder och i ordning och så. Haha så nu förstår ni varför det går så trögt. Men det kommer, för jag vill ju göra bra inlägg och inte bara slarviga och långsamma. Sen har jag haft så mycket att göra, har t.ex. inte heller packat helt upp min resväska. Men det är nog mest bara för att jag är lat. I vanliga livet här i Idaho händer inte så mycket nytt. I lifetime sports har vi börjat med yoga, det är kul. Och jag får se Isaac igen :) Track season har börjat så nu har vi träningar varje dag. Det är jobbigare än Cross country tycker jag för efter varje träning har vi magstyrka. Träääningsvärk! Men jag älskar det! Har tagit igen några tests och de har gått förvånandsvärt bra med tanke på att jag missade en vecka och tog med mig noll läxor till Hawaii. Kände mest att jag ändå inte skulle göra något, för jag känner mig själv så bra haha, och ville inte släpa på min tuuunga mattebok i onödan. Imorgon ska jag vara borta hela dagen med min kör. Bussen går 7.30 och så ska vi ha rep och sen konsert på kvällen i Pocatello tror jag. Kommer nog bli kul och jag ska ha med mig lite Marabou att bjuda mina kompisar på.. Nu ska jag sova. Godnatt!

Och en en gång, tack till Jessica för att jag får låna dina fina bilder. Klicka in på hennes blogg, hon bor i California och hennes blogg är superfin. Puss godnatt!

Hawaii day 1

Ääntligen kan jag skriva om Hawaii visst. Ville göra klart det andra först så jag var över med det.

Så, fredag kväll packade jag klart. Var uppe så sent med det sista för jag var så långsam. Men det gick bra. Vaknade halv 7 på lördagen för att åka till Salt Lake där min snälla värdfamilj skjutsade mig. 11.20 skulle planet boarda men runt 11.40 ropade de ut att det var fel på luftkonditioneringen på flygplanet och att det var försenat till kl 2. SUCK tänkte jag för det var så himla perfekt först, för jag skulle komma fram runt 3 och det skulle också Jessica, min vän från New York som också skulle till Hawaii som jag. Men jaja. Medan jag väntade såg jag en tjej jag kände igen från facebook som jag visste också skulle till Hawaii så jag gick fram och pratade med henne. Jag blev så lättad för det sög att sitta där ensam. Så satt vi och snackade och sen kom det fram en annan tjej som också var utbytesstudent och också skulle till Hawaii. Så lärde vi alla tre känna varandra, de var båda från Danmark. Tiden gick och så kunde vi gå på planet mot HAWAIIII!! Jag sov nästan hela resan som var 7 timmar haha. Det fanns massa filmer och serier att titta på, satte på en film men somnade ändå. Min granne var så snäll och sa att jag kunde sova på hennes axel hahah.

Till slut kom vi fram, det var så varmt!!! Klockan var runt 6 tror jag och jättevarmt. Vi såg palmer och alla blev helt lyckliga haha. Vi hämtade våra väskor och mötte en annan grupp med ca 13 utbytesstudenter som vi tog bussen mot hotellet med. Alla var så exalterade på bussresan när vi närmade oss Waikiki, såg havet och alla höga hotell. Vi kom till hotellet, hade en snabbt möte med en ledare, valde vilka grupper vi ville vara i ( de flesta aktiviteter gjorde vi endå senare med alla 97 utbytesstudenter. Grupperna var bara för t.ex. vilka man åkte buss med osv.) signerade kontrakt och blev indelade i hotellrum. Jag hamnade med Lola från Spanien en av de jag jag åkte buss till hotellet med. Hon verkade jättetrevligt så jag blev glad. Sen var det två andra tjejer från Norge i vårt rum. Sen var det middag, fanns spaghetti, ris och kyckling, och nån Hawaii rätt och chokladkaka till efterätt. Sen hade vi lite fri tid innan det var obligatoriskt möte med alla så vi fick till stranden för att känna på vattnet och sånt. Det var VARMT! Även på kvällen var det varmt. Helt underbart. När vi kom tillbaka från stranden såg jag Jessica som jag fortfarande inte träffat sen jag kom. Blev så lycklig och nästan känslosam haha. Träffade henne bara några dagar i New York men det känns som jag känt henne för alltid. Samma med Matilda och Sanna, vet inte hur men det är verkligen sant hur nära vi blev på bara så få dagar. Så det var så kul att se Jessica igen!

På mötet pratade de om de olika aktiviter vi skulle göra, surfing, katamaran, ananasodling, Polynesian Culture Center, olika stränder, hiking, snorkeling, Pearl Harbor osv. Även regler och sånt. Sen var klockan 10 och alla var så trötta så jag och Lola gick och la oss med våra rumskompisar. Första dagen var jättebra, trots att på grund av förseningen inte hann se solnedgången som tydligen var himla vacker och att dagen mest bestod av flygning haha. Men känslan inför veckan var superbra!

Februari 15 - 20

Det var ju Mr Hillcrest! Kommer inte ihåg om jag skrev om det men för några månader sen var det ju Miss Hillcrest, en seriös tävling där tjejer kan vinna riktiga stipendier osv. Mr Hillcrest var helt tvärtom, allt var ett skämt och killarna skulle vara så roliga som möjligt med roliga uppträdanden och kläder. Isaac hade nominerat mig att vara en eskort för dem. Alltså hålla deras arm på scenen medan någon läste upp deras biografi typ. Allt på skoj som sagt. Det var så kul att jag blev nominerad för det var massa tjejer som ville men jag och tre andra som blev valda. Det enda vi behövde göra var att gå ut på scenen med killen ( jag var eskort åt 4 killar ) göra något kul i mitten, t.ex. spanka dem, bitchslapa, kyssa på kinden osv. En hade på sig en sumo suit så vi hoppade på varann haha. Och sen gå ut. Det var jättekul faktiskt. Hela Mr Hillcrest var så rolig, skrattade hela tiden. Och gissa vem som vann? ISAAC

Här kommer ett gäng bilder från allt möjligt. Promenad och lek med Audrey, cykeltur, när vi var på the apple som är ett gym i lifetime sports, lunch med Carlie och Ashlyn, gjorde kakor i nutrition and foods, BALLONGER! Det var Tanners födelsedag och någon hade fullproppat hans bil med ballonger, det gick inte ens att gå in först.

Sweethearts

Sweetheartsdansen var ju på Valentines Day Februari 14. Min grupp bestod av tjejerna: Kenley, Ali, Kensley, Presli, Paige, Courtney och deras dejter Bridger, Stone, Porter, Brad, Tyler och Kodiak. Och jag och Skyler. Jag kände Kenley innan för jag hade en klass med henne på höstterminen och hon var den som tyckte jag skulle fråga Skyler och vara i deras grupp. Så jag kände ingen annan men lärde känna dem och de är verkligen hur trevliga och roliga som helst.

Eftersom jag inte kan köra åkte jag med Ali hela kvällen, det gjorde även Kensley och Porter. Så vi hämtade upp våra dejter mitt på dagen nån gång för att köra laser tag som våran day date. Bilresan dit var kul, vi spelade hög musik och sjöng med. Var på laser tag stället i några timmar och ,mellan spelen spelade vi i arkaden. Presli kände nån som jobbar där så vi fick allt gratis, till och med tokens så vi kunde köra alla spel och vinna grejer. Day daten var jätterolig och vid ett tillfälle hackade en av spelmaskinerna upp sig och slutade inte mata ut tickets. ( de man kan byta mot vinster) När vi till slut räknade alla hade vi 1252 stycken. Det räckte till en gigantisk mjukis orm och en stor plasthammare haha. Sen åkte vi hem, gjorde oss i ordning och åkte sen till middagen. Där tog vi först bilder, åt kyckling potatis och sallad och pratade massa. Sen åkte vi till dansen där vi också betalade för att fotas och sedan gick vi in till gymmet där dansen var, alltså basketplanen typ. Temat var Welcome to New York och det var asfint dekorerat. Vi dansade nästan hela tiden, det var jättekul och min grupp dansade verkligen och var inte stela som vissa kan vara. Åkte därifrån ca 11 en halvtimme innan det slutade och åkte hem till Ali för choklad fontän osv. Såg film men alla var så trötta så sen åkte vi hem. Mycket rolig kväll och Skyler var en jättebra dejt!

HEJ

Hej jag har inte bloggat på länge så nu ska jag berätta allt, mer om födelsedag, Sweethearts och så klart HAWAIII.

Tror jag delar upp allt i olika inlägg så blir det inte så jäkla långt.

Så här kommer mer bilder från min födelsedag.